Det amerikanska presidentvalet närmar sig med stormsteg och allt emedan tonfallet i bägge lägren hårdnar så ser slutspurten ut att bli en riktig nervkittlare. Ställningen mellan presidentkandidaterna just nu är bland republikanerna (1237 krävs för majoritet): Donald Trump 743, Ted Cruz 545, John Kasich 143 och bland demokraterna (2382 krävs för majoritet): Hillary Clinton 1287, plus 469 superdelegater, Bernie Sanders 1037, plus 31 superdelegater. Givetvis kan vi på Touchdowns inte vänta på att höra mer om nuläget på vårt första seminarium den 21 april! Glöm inte anmäla er till Touchdown USA och kom och delta du med!
Under temat “Moderna digitala kampanjer” samtalar en panel av välkända och meriterade experter om digital utveckling, sociala medier, amerikansk politik och moderna kundbeteenden. Panelen består av: Måns Adler, grundare av videotjänsten Bambuser som framför allt spelade en viktig roll under den arabiska våren, Elizabeth Walentin, född i New England och med bakgrund som kampanjarbetare för Barack Obama. Nu mera VD på PR-byrån Crimson Clarke, Andreas Utterström, frilansjournalist, välkänd från SVTs morgonsoffa som USA-expert och med en diger lista uppdragsgivare, Mattias Tengblad, lång och gedigen erfarenhet från bl a MTG, Universal, Viaplay och NRJ, Elizabeth Sulj Jönsson, affärsområdeschef på Privatmarknad SBAB och tidigare på Comviq och Tele2 med ansvar för digital försäljning och kommunikation. Modererar gör omvärldsanalytikern Alexander Crawford.
Seminariet äger rum torsdag den 21 april kl. 16:00-19:00 på Galleri Xiko på Scheelegatan 11.
Är du intresserad av att delta i Touchdown USA? Anmäl dig via formuläret här, e-maila till
info@touchdowns.se, eller kontakta Ann-Sofie Olsson på 076-316 40 94. Antalet platser är
begränsat.