OBS. Seminarieformen och adress är ändrad till Scheleegatan 11. Läs mer här

 

Den 21 april inleds seminariedelen av Touchdown USA. Under rubriken ”Moderna digitala kampanjer” samtalar en panel av etablerade experter om digital utveckling, sociala medier, amerikansk politik och moderna kundbeteenden.

seminarium1

Måns Adler, Elizabeth Walentin, Andreas Utterström, Mattias Tengblad, Elizabeth Sulj Jönsson

På plats på Scheelegatan 11 i Stockholm presenteras följande deltagare:

Måns Adler, grundare av Bambuser och social entreprenör. Måns sådde fröet till, och utvecklade den digitala videotjänsten Bambuser som framför allt spelade en viktig roll under den arabiska våren.

Elizabeth Walentin. VD på PR-byrån Crimson Clarke. Elizabeth går under namnet ”StockholmYankee” i sociala medier. Född och uppvuxen i New England har hon lång erfarenhet av både svensk och amerikansk politik. Elizabeth har en bakgrund som kampanjarbetare för Barack Obama.

Andreas Utterström, frilansjournalist. Välkänd från SVTs morgonsoffa under amerikanska valtider och med en diger lista uppdragsgivare. Andreas var på plats i Iowa under vårvinterns Caucus som gav den republikanske kandidaten Ted Cruz sin hittills enda kampanjseger.

Mattias Tengblad. ”Marknadschefmattias” känner underhållningsbranschen som få andra med erfarenhet från MTG, Universal, Viaplay och NRJ. Han satt på första raden när den traditionella musikindustrin vändes till att bli en digital produkt.

Elizabeth Sulj Jönsson, affärsområdeschef på Privatmarknad SBAB. Tidigare på Comviq och Tele2 med ansvar för digital försäljning och kommunikation. Elizabeths fokus ligger idag på att öka digitaliseringen av SBABs verksamhet.

Paneldeltagarna kommer att samtala under temana ”Politiska kampanjer i USA respektive Sverige”, ”Kundbeteenden i en ny social sfär” samt ”Digitala kampanjer och kommunikation i sociala medier”. Modererar gör Alexander Crawford.

Seminariet arrangeras på Scheelegatan 11, i Stockholm den 21 april kl. 16-19.

Är du intresserad av att delta i Touchdown USA? Anmäl dig via formuläret här, maila till info@touchdowns.se, eller kontakta Ann-Sofie Olsson på 076-316 40 94. Antalet platser är begränsat.

 

Kategorier: Washington DC 2016

3 kommentarer

Fullsatt med Makthavare.se · 27 februari, 2016 kl. 15:30

[…] Arrangemanget med Makthavare.se innebar startskottet för Touchdown USA, som fortsätter den 21 april med seminariet Moderna digitala kampanjer. […]

Touchdown USA i Washington DC · 8 mars, 2016 kl. 17:26

[…] digitala kampanjer” den 21 april i Stockholm som nästa programpunkt. Mer om det kan man läsa här. Programmet avslutas med en resa till Washington DC under […]

Kommentarer inaktiverade.

Relaterade inlägg

Washington DC 2016

Fortsatt samarbete med Retoriskt!

Liksom inför förra resan samarbetar Touchdown USA med podden Retoriskt!, där Barbro Fällman med kompani utreder retoriska härvor i debatten. Retoriskt! hittar ni här och mer information om Touchdowns vårresa till Washington D.C. får ni Läs mer…

Washington DC 2016

Resan till Washington DC 2016 avslutad

En valrörelse som avslutades på ett sätt som få, om någon, kunde förutspå. En blandad delegation Touchdowndeltagare ägnade fem dagar åt att djupdyka i Washington DCs politiska mylla, träffa ambassadörer och lobbyister och vandra i Läs mer…

Washington DC 2016

Podcast # 2 – fyra journalister om valet

I Touchdown USAs podcast avsnitt nummer två diskuterar panelen under ledning av Elizabeth Walentin det kommande presidentvalet, svenskars oerhörda engagemang för amerikansk politik och reder ut några av dom stora frågorna inför valnatten i november. Med Tina Läs mer…